راهنمای طراحی جعبه و بسته بندی با هوش مصنوعی


طراحی جعبه و بسته بندی با هوش مصنوعی

راهنمای طراحی جعبه و بسته بندی با هوش مصنوعی

 

در دنیای امروز، بسته‌بندی و پکیجینگ محصول به یک عنصر اساسی در حوزه برندینگ تبدیل شده است. برای طراحی یک بسته‌بندی خاص و مخاطب‌پسند، میان کسب‌وکارها رقابتی پنهان اما قدرتمند شکل گرفته است. در گذشته جعبه‌ها توسط افراد متخصص طراحی می‌شد، امروزه اما سر و کله یک همکار کارکشته و متخصص نیز پیدا شده است. این همکار متبحر چیزی نیست جز هوش مصنوعی. طراحی جعبه و بسته بندی با هوش مصنوعی درب یک دنیای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز را برای برندها باز می‌کند.

 

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی(artificial intelligence) یک فناوری مدرن است که به شبیه‌سازی هوش انسانی برای رایانه‌ها و ماشین‌ها مشغول است. AL یا همان هوش مصنوعی، می‌تواند وظایفی را انجام دهد که در گذشته تنها با مداخله‌های انسان عملی می‌شد. هوش مصنوعی از داده‌های موجود یاد می‌گیرد تا بتواند خروجی مفیدی ارائه دهد. این فناوری قابلیت حل مسئله، تصویرسازی‌های بدیع و... را دارد. این برنامه با سایر فناوری‌ها از جمله حس‌گرها، مکان‌یابی جغرافیایی، رباتیک و... همراه می‌شود تا وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد. امروزه در صنعت بسته‌بندی و تولید جعبه نیز هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چرا هوش مصنوعی مهم است؟

هوش مصنوعی پتانسیل بالایی در تغییر نحوه زندگی و مدیریت کسب‌وکارها دارد. شما به هوش مصنوعی سرنخ می‌دهید و او این سرنخ‌ها را به نتایج حیرت‌انگیزی گره می‌زند. صحبت از دقت که می‌شود، گاهی هوش مصنوعی حرفه‌ای‌تر از انسان عمل می‌کند. AL داده‌های عظیمی را جمع‌آوری و بررسی می‌کند که از عهده و توان انسان خارج است. با این ابزار شگفت‌انگیز، می‌توانید به تجارت خود رونقی دوباره ببخشید. بسته‌بندی از آن دست عناصری است که سبب افزایش فروش برند می‌شود. حال اگر الگوریتم‌های قدرتمند هوش مصنوعی این ابزار را طراحی کنند؛ برند به یک سرمایه ارزشمند دست پیدا خواهد کرد.

 

نقش هوش مصنوعی در طراحی بسته‌بندی

هوش مصنوعی در حوزه طراحی بسته‌بندی نوآوری‌ها و راه‌حل‌های زیادی را پیش پای شما قرار می‌دهد. با این فناوری شما می‌توانید در حوزه برندینگ چند قدم جلوتر بروید. هوش مصنوعی طبق داده‌های خود و اطلاعاتی که شما به او می‌دهید، یک بسته‌بندی مخاطب‌پسند را برای برند طراحی می‌کند. شاید برای شما هم جالب باشد اگرکه بدانید برخی از فناوری‌های هوش مصنوعی، شکایات مشتری در دنیای واقعی را نیز رصد می‌کند. این فناوری با بررسی نارضایتی‌های مشتری نسبت به بسته‌بندی، ضعف‌ها را شناسایی می‌کند تا آن را در طرح‌های خود به‌ کار نبندد.

 

با 7 برنامه هوش مصنوعی آشنا شوید

آنچه که درون ذهن شما می‌گذرد باید در حافظه هوش مصنوعی قرار بگیرد تا شما را صاحب بسته‌بندی‌هایی بدیع کند. هوش مصنوعی مانند یک طراح متخصص، اطلاعات و داده‌های لازم را جمع‌آوری می‌کند. سپس این دیتاها را به یک کل هماهنگ تبدیل خواهد کرد تا طرح نهایی ایجاد شود. برای طراحی بسته‌‌بندی با هوش مصنوعی ابزارهای زیادی وجود دارد. شاید در قدم اول، کار با این برنامه‌ها آسان به‌نظر برسد اما این، تصور اشتباهی است. فردی که در طراحی تخصص دارد، می‌تواند بسیار بهتر از کسی که تخصص و مهارتی در این زمینه ندارد کار کند. در ادامه شما را با 6 ابزار مهم برای طراحی بسته‌بندی آشنا می‌کنیم.

 

1.     Canva with AI feature

کنوا یکی از محبوب‌ترین ابزارها در حوزه طراحی با هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این برنامه با ارائه Magic Studio به شما کمک می‌کند که هوش مصنوعی را تبدیل به بهترین رفیق برند خود کنید. کنوا قالب‌هایی آماده نیز به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید خلاقیت خود را در ظرف هوش مصنوعی جا دهید. این برنامه برش تصویر، تنظیم رنگ، قالب‌بندی و حذف پس‌زمینه را به‌خوبی انجام می‌دهد. این یک فرصت عالی است که شما تنها روی جنبه‌های خلاقانه طراحی تمرکز کنید تا کنوا ادامه کار را در دست بگیرد.

 

2.     Pebblely

کافی است به Pebblely بگویید چه می‌خواهید تا به‌راحتی آنچه که در ذهن ترسیم می‌کنید را برای شما طراحی کند. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار در هر ماه، 40 عکس رایگان دریافت کنید. یک عکس دلخواه در این نرم‌افزار آپلود کنید. این برنامه ابتدا کیفیت عکس را بهبود می‌بخشد و سپس تغییرات لازم و ویراش‌های دلخواه شما را اعمال می‌کند. با این نرم‌افزار آنچه که در ذهن دارید عملی می‌شود و رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرد.

 

3.     Adobe Illustrator

این برنامه شگفت‌انگیز به کمک شما آمده است تا بتوانید در حوزه بسته‌بندی درخشان باشید. کافی است طرح پیشنهادی و ویژگی‌های آن را به Adobe Illustrator بسپارید تا تصویری منحصربه‌فرد را به شما ارائه دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید رنگ، سایز و نوع فونت، ابعاد و سایر ویژگی‌های جعبه را تنظیم کنید. این موضوع باعث می‌شود که خروجی دلخواه خود را مشاهده و در صورت نیاز دوباره ویرایش کنید. این برنامه از ظرافت و دقت بسیار بالایی برخوردار است که منجر به زیبایی طرح‌ها نیز خواهد شد.

 

4.     LeiaPix

این نرم‌افزار یک پلتفرم قدرتمند و کاربرپسند است که برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی کاربرد بسیار زیادی دارد. LeiaPix  تصاویر دو بعدی را به تصاویر سه‌بعدی تبدیل می‌کند. این فرآیند، سریع و تنها در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه سازگاری آن با انواع مختلفی از دستگاه‌ها است. شما می‌توانید از طریق تلفن همراه هوشمند، تبلت و حتی تلویزیون نیز با این برنامه کار کنید. با LeiaPix به یک سفر بصری جذاب دعوت می‌شوید تا از دنیای شگفت‌انگیز تصاویر سه‌بعدی دیدن کنید.

 

5.     Flair

صحنه، اشیاء و ویژگی‌های بسته‌بندی را برای این نرم‌افزار توصیف تا طرحی خیره‌کننده از Flair دریافت کنید. این برنامه تمام تصاویر را براساس ترجیحات شما طراحی می‌کند. همچنین قالب‌ها و سبک‌هایی از پیش تعریف‌شده را به شما ارائه می‌دهد تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید. Flair دارای گزینه‌های سفارشی‌شده نیز است که به شما امکان طراحی یک بسته‌بندی اختصاصی را نیز خواهد داد. برای اینکه بتوانید هرچه سریع‌تر کار با این پلتفرم را یاد بگیرید، می‌توانید برنامه‌های آموزشی موجود در این برنامه را مشاهده کنید.

 

6.     Microsoft Designer

ابتدا تخیل کنید، سپس تخیلات خود را به‌صورت نوشتاری درآورید. در نهایت نوشته را به مایکروسافت بسپارید تا تخیل شما را به تصویری زیبا گره بزند. شما با تایپ ایده‌ها و پیشنهادات خود در این نرم‌افزار می‌توانید طرح‌هایی جذاب برای ایجاد بسته‌بندی دریافت کنید. سرعت و کیفیت بالای Microsoft Designer، آن را به یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای طراحی بسته‌‌بندی تبدیل کرده است. کافی است داده‌هایی متنوع را به این هوش مصنوعی بسپارید تا در کم‌ترین زمان ممکن بهترین خروجی را تحویل بگیرید.

 

7.     Dalle E

اگر شما یک طراح متخصص و خلاق هستید پس به یک همکار خبره مانند Dalle E نیاز دارید. کافی است متن ایده‌های خود را با جزئیات و دقیق وارد این نرم‌افزار کنید. Dalle E داده‌های شما و اطلاعات خود را با هم پردازش می‌کند و به سرعت یک بسته‌بندی جذاب را به شما هدیه می‌دهد. کار با این برنامه آسان و لذت‌بخش است. کیفیت بالای پردازش اطلاعات در این نرم‌افزار، آن را به یک گزینه مناسب برای طراحی بسته‌بندی تبدیل کرده است.

 




راهنمای طراحی جعبه و بسته بندی با هوش مصنوعی


مزایا طراحی جعبه و بسته ‌بندی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به‌طرز شگفت‌انگیزی عناصر مختلف طراحی را به‌صورت یکپارچه کنار هم می‌گذارد و طرحی بی‌نظیر ارائه می‌دهد. از زمان ایده‌پردازی تا دریافت خروجی نهایی از هوش مصنوعی، چندان طول نخواهد کشید. چراکه این ابزار، از سرعت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی سبب کاهش استفاده از منابع انسانی خواهد شد در نتیجه بسیاری از هزینه‌های جاری برند نیز کاهش پیدا می‌کند. در این بخش شما را با برخی از مزایا مهم طراحی بسته‌بندی با هوش مصنوعی آشنا می‌کنیم.

 

·       مقرون به‌صرفه

برای استفاده از هوش مصنوعی ابتدا به یک سیستم احتیاج دارید که در خانه و محیط کاری تک‌تک شما وجود دارد. در ادامه به مجوز یک یا چندین نرم‌افزار هوش مصنوعی نیاز خواهید داشت. بسیاری از این مجوزها با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند. از طرفی دسترسی شما به این نرم‌افزارها اغلب مادام‌العمر است. با پرداخت یک هزینه معقول به‌راحتی می‌توانید تا مدت‌های طولانی با نرم‌افزارهای هوش مصنوعی کار کنید. هوش مصنوعی بسیاری از هزینه‌های جانبی را برای شما حذف می‌کند تا هزینه‌های جاری برند کاهش پیدا کند.

 

·       سهولت در استفاده از این ابزار

وقت طلا است و هوش مصنوعی برای این دارایی گران‌بهای شما ارزش بسیار زیادی قائل است. استفاده از این نرم‌افزارها نه‌تنها در هزینه که در زمان شما نیز صرفه‌جویی خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی، سهولت در استفاده از آن است. کافی است موضوع مورد نظر خود را در هوش مصنوعی وارد کنید تا مطابق با الگوریتم‌های خود، بهترین طرح را به شما ارائه دهد. با هوش مصنوعی زمان‌های زیادی را به‌دست می‌آورید تا بتوانید به سایر برنامه‌های مربوط به برند خود رسیدگی کنید.

 

·       طراحی بسته‌بندی‌های اختصاصی

بسته‌بندی نمادی از برند محسوب می‌شود؛ بنابراین لازم است این نماد کاملا اختصاصی باشد تا هویت برند را به نمایش بگذارد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی به کمک شما می‌آیند تا بسته‌بندی‌های خود را منحصربه‌فرد طراحی کنید. این نرم‌افزارها، طرح‌های پیشنهادی را با توجه به نیاز ‌برند و خط مشی آن ارائه می‌دهند. هوش مصنوعی بسته‌بندی‌هایی بدیع و به‌دور از هرگونه کپی‌برداری برای کسب‌وکار طراحی خواهد کرد. سفارشی‌سازی بسته‌بندی سبب تمایز برند شما از سایر کسب‌وکارها خواهد شد.

 

·       سرعت بی‌نظیر در پردازش اطلاعات

سرعت در انجام کارها و وظایف تنها مختص به انسان‌ها نیست. افراد از سیستم‌ها و هوش مصنوعی نیز انتظار دارند که وظایف محول‌شده را به‌سرعت انجام دهند. هوش مصنوعی پابه‌پای انسان‌ها جلو می‌آید؛ شاید هم بهتر است بگوییم با سرعت از انسان‌ها پیشی می‌گیرد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی به‌راحتی می‌توانند چندین مفهوم را در طول یک دوره کوتاه با هم ادغام کنند و خروجی بی‌نظیری تحویل دهند. این موضوع در وقت و زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد. از طرفی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با روندهای در حال تغییر بازار، به‌سرعت همراه شوند. همچنین در این بازار رقابتی درجا نزنند و با تغییرات روز خود را وفق دهند.

 

·       خواندن ذهن کاربر

تجزیه و تحلیل، یکی از مهم‌ترین وظایف هوش مصنوعی است. شاید با خود بگویید این موضوع چه ارتباطی به طراحی بسته‌بندی دارد. در حقیقت هوش مصنوعی ترجیحات و رفتار مصرف‌کننده را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس با توجه به سلایق و انتخاب‌های شما بسته‌بندی‌هایی کاربرپسند ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی نرم‌افزاری بسیار زیرک است که تمام انتخاب‌های شما را زیر نظر گرفته است. او سلیقه کاربر خود را می‌شناسد و مطابق با نیازهای او، وظایف خود را انجام می‌دهد.

 

·       توجه به تمام جوانب طراحی

هوش مصنوعی مجموعه‌ای از عناصر و داده‌ها را با هم ادغام می‌کند و متناسب با آن‌ها، یک بسته‌بندی ایده‌آل ارائه می‌دهد. این افزار هنگام طراحی به زیبایی، مقاومت، ابعاد و سایر ویژگی‌های مهم جعبه‌ها توجه می‌کند. به‌کاربردن تمام این نکات باعث می‌شود که خروجی هوش مصنوعی قابل اعتماد و استاندارد باشد. هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده‌ها به طراح بینشی هدیه می‌دهد که از طریق آن، انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشد.

 

نگرانی‌های هوش مصنوعی

در طراحی بسته‌بندی با هوش مصنوعی این امکان وجود داردکه الگوریتم‌ها، هنجارهای فرهنگ جغرافیایی شما را نادیده بگیرند. ممکن است برخی طرح‌ها نامناسب یا با توجه به فرهنگ شما، توهین‌آمیز تلقی شوند. این مسئله همچنین هنگام صادرات کالا بسیار مهم خواهد بود. خروجی هوش مصنوعی را باید مدام چک کنید. همچنین لازم است اطمینان حاصل شود که الگوریتم‌های هوش مصنوعی، هنجارهای اجتماعی را نقض نخواهد کرد.

 

آیا آینده هوش مصنوعی درخشان است؟

با پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی الگوریتم‌ها آن پیچیده‌تر، کارآمدتر و دقیق‌تر خواهند شد. این امر سبب می‌شود که طراحی‌ها بهبود بیشتری پیدا کنند و کاملا اختصاصی و منحصربه‌فرد شوند. هوش مصنوعی کاربران خود را قادر می‌سازد تا طرح‌های متنوع‌تری را ایجاد کنند و تجربه کاری آنان را افزایش دهد. کیفیت تصاویر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تمام این عوامل سبب می‌شود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شود.

 

طراحی با هوش مصنوعی در شبکه چاپ

در این مطلب با 7 ابزار هوش مصنوعی برای طراحی بسته‌بندی آشنا شدید. همچنین شما را از مزایا و آینده طراحی جعبه و بسته بندی با هوش مصنوعی آگاه کردیم. کار با AL شاید آسان باشد اما ایده‌هایی که به این برنامه ارائه می‌شود‌، به تخصص و ذهنی خلاق احتیاج دارد. شبکه چاپ دارای طراحانی متخصص و خلاق است که با کمک هوش مصنوعی، بهترین بسته‌بندی‌ها را به شما ارائه می‌دهند. در نهایت نیز این جعبه‌ها با کیفیت بسیار بالا، توسط دستگاه‌هایی به‌روز و قدرتمند چاپ خواهند شد. از صفر تا صد طراحی و چاپ بسته‌بندی را به مجموعه شبکه چاپ بسپارید تا متمایز شوید.






2024-05-14 13:17:07

هوش_مصنوعی/ بسته_بندی/ جعبه